Innowacje to koszty przede wszystkim dla firm je wprowadzających bez względu na to czy ich formą są patenty czy też wyposażenie firmy wiążą się z wydatkami dla tych, którzy chcą je wdrożyć we własną działalność.
Przekłada się to oczywiście na cenę czy usługę dla konsumenta, który z założenia jest coraz bardziej wymagający i świadomy zamiast oszczędności wybiera sprawdzone i rzetelne rozwiązania.
Firmy, które chcą być na rynku nieustannie inwestują w parki maszynowe, pracowników, reklamę.
Ale w brew pozorom jest to bardzo potrzebne biorąc pod uwagę konkurencję.
Jeśli przedsiębiorca nie posiada kapitału, który może zainwestować banki bardzo chętnie udzielą kredytu, jeśli oczywiście firma nie upada i nie spoczywają na niej zobowiązania egzekwowane przez sąd.
Innowacjom ulegają wszyscy pracodawcy, pracownicy i konsumenci każdy z wymienionych chce z nich korzystać, dlatego jest to nieustanna gonitwa za tym, co nowoczesne.
Często można jeszcze spotkać przedsiębiorców i ich zwolenników, którzy pracują od lat na tych samych urządzeniach, ale słowo tradycyjne jest na tyle uniwersalne i szerokie, że dla każdego pokolenia może znaczyć coś innego.